Privatlivspolitik
1. Dataansvarlig
Seberg Advokatfirma
CVR-nummer: 40814744
Adresse: Lyngholmsvej 62, 9200 Aalborg SV
Telefonnummer: +45 61758885
E-mailadresse: kontakt@advokatseberg.dk
Seberg Advokatfirma tager beskyttelse af persondata alvorligt. Her kan du læse, hvordan Seberg Advokatfirma behandler dine personoplysninger i henhold til databeskyttelsesforordningen (GDPR).
2. Formål med behandlingen
Seberg Advokatfirma behandler dine oplysninger til følgende formål:
- For at kunne yde juridisk rådgivning og opfylde aftaler
- Overholde lovgivningsmæssige forpligtelser (eksempelvis Hvidvaskloven)
- Administrere klientforhold og kommunikation
- Fakturering og økonomistyring
- Sikre drift af hjemmesiden og systemer (eksempelvis via logfiler).
Juridisk rådgivning
Hvis du er klient hos Seberg Advokatfirma eller potentiel klient, behandles personoplysningerne som udgangspunkt for at kunne yde juridisk rådgivning til dig (med henblik på at indgå eller opfylde den aftale, Seberg Advokatfirma har med dig eller den virksomhed, du repræsenterer).
Seberg Advokatfirma kan efter omstændighederne behandle dine identitets-, kontakt- og professionelle oplysninger, herunder navn, e-mailadresse, telefonnummer, din privatadresse, din stilling, din uddannelsesmæssige baggrund og oplysninger om vores forretningsmæssige relation. Desuden kan det være nødvendigt at behandle oplysninger om finansielle forhold, herunder betalingsoplysninger og skatteoplysninger.
Selskabsoplysninger er som udgangspunkt ikke er omfattet af Databeskyttelsesforordningen.
Seberg Advokatfirma er som advokatvirksomhed underlagt pligter efter Hvidvaskloven i forbindelse med visse juridiske ydelser. Såfremt det er nødvendigt for Seberg Advokatfirma at behandle dine personoplysninger i denne forbindelse, vil dette ske ved indhentning af identitetsoplysninger, såsom navn, CPR-nummer, pasnummer mv. Seberg Advokatfirma behandler alene oplysninger indhentet efter Hvidvaskloven (identitetsoplysninger og oplysninger om forretningsforbindelsen) med henblik på opfyldelse af Seberg Advokatfirmas pligter efter denne lov. Oplysningerne bliver ikke benyttet til kommercielle formål.
Parter, modparter, repræsentanter og andre tredjeparter
Hvis du er part, modpart, repræsentant eller anden tredjepartsaktør i en sag, som Seberg Advokatfirma behandler, så behandles dine oplysninger i udgangspunktet kun for at Seberg Advokatfirma kan bistå egen klient i den pågældende sag.
Seberg Advokatfirma kan behandle dine identitets-, kontakt- og professionelle oplysninger, herunder navn, e-mailadresse, telefonnummer, din privatadresse, din stilling, din relation til sagen og andre almindelige personoplysninger, der indgår i sagen, såsom økonomiske oplysninger.
Afhængig af de konkrete omstændigheder i den eller de sager, Seberg Advokatfirma bistår med, kan Seberg Advokatfirma ligeledes behandle følsomme personoplysninger om dig.
3. Retsgrundlag
Vi behandler oplysninger på følgende grundlag:
- Persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra b: nødvendig behandling for opfyldelse af en kontrakt
- Persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra c: nødvendig behandling for overholdelse af retlig forpligtelse
- Persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra f: nødvendig behandling i henhold til legitime interesser (eksempelvis forbedring af service)
- Persondataforordningens artikel 9, stk. 2, litra f: behandling af følsomme oplysninger i forbindelse med retskrav
- Hvidvasklovens regler.
4. Tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger
Seberg Advokatfirma har høje standarder for sikkerhed, også når det gælder beskyttelse af dine personoplysninger. Derfor har Seberg Advokatfirma indført en række interne procedurer og politikker, der sikrer efterlevelse af Seberg Advokatfirmas høje sikkerhedsstandarder og således opfylder kravene om implementering af passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger.
Hvis du har behov for at sende følsomme personoplysninger i forbindelse med en sag, anbefales det, at du benytter kryptering, med eksempelvis sikker mail eller kodebeskyttet fil (Word eller PDF-format).
5. Cookies
Når du benytter Seberg Advokatfirmas hjemmeside, anvendes der udelukkende nødvendige cookies for at sikre optimal hjemmesidefunktionalitet.
Denne behandling sker i henhold til Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f (interesseafvejning), hvor den legitime interesse for Seberg Advokatfirma er at forbedre og vedligeholde en relevant og velfungerende hjemmeside.
6. Opbevaring og sletning
Seberg Advokatfirma sletter dine personoplysninger, når der ikke længere er behov for at behandle dem til at opfylde et eller flere af de formål, som fremgår af GDPR. Særlige lovregler, herunder i eksempelvis Bogførings-, Hvidvask- og Forældelsesloven, kan dog give Seberg Advokatfirma pligt eller ret til at opbevare dem i længere tid. Oplysningerne kan også behandles og opbevares længere, hvis de er anonymiseret.
Seberg Advokatfirma opbevarer som hovedregel personoplysninger indsamlet i forbindelse med levering af juridiske ydelser, herunder oplysninger om parter, modparter, repræsentanter og andre tredjepartsaktører i sager, i ti år efter klientforholdets ophør, men der kan i særlige tilfælde være kortere eller længere opbevaringsperioder, herunder for at overholde retlige krav til sletning eller opbevaring.
Personoplysninger, der indgår i bogføringsmateriale opbevares i fem år fra regnskabsårets udløb, hvorefter oplysningerne slettes. Opbevaringsperioden er fastsat på baggrund af opbevaringskravene i bogføringslovens § 10 og sker derfor med henblik på at overholde gældende lovgivning.
Personoplysninger, som Seberg Advokatfirma har indhentet efter hvidvaskloven, opbevares i fem år efter klientforholdets ophør og slettes derefter.
7. Underdatabehandlere
For at Seberg Advokatfirma kan varetage din sag på behørig vis, er det nødvendigt at benytte eksterne leverandører (underdatabehandlere), som behandler personoplysninger på Seberg Advokatfirmas vegne. Disse underdatabehandlere leverer eksempelvis hosting, e-mailtjenester, IT-support og lignende serviceydelser.
Gennem skriftlige databehandleraftaler sikres det, at alle underdatabehandlere lever op til gældende krav om sikkerhed, fortrolighed og databeskyttelse i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen (GDPR).
Seberg Advokatfirma anvender alene underdatabehandlere, der kan garantere tilstrækkelige garantier for, at de vil gennemføre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, således at behandlingen opfylder kravene i GDPR samt sikrer beskyttelse af dine rettigheder.
8. Dine rettigheder
Du har ret til at få indsigt i de personoplysninger, som Seberg Advokatfirma behandler om dig, med visse undtagelser, der er fastsat i lovgivningen. Derudover kan du gøre indsigelse mod indsamling og videre behandling af dine personoplysninger. Endvidere har du ret til at få berigtiget dine personoplysninger, eller du kan bede Seberg Advokatfirma om at begrænse behandlingen af dine personoplysninger.
Hvis du beder om det, vil Seberg Advokatfirma slette de personoplysninger, som er registreret om dig, uden unødigt ophold, medmindre Seberg Advokatfirma kan fortsætte behandlingen på et andet grundlag, eksempelvis hvis behandlingen er nødvendig for at kunne fastlægge et retskrav, hvis det er nødvendigt for at besvare en henvendelse fra dig, eller hvis Seberg Advokatfirma efter lovgivningen er forpligtet til at opbevare oplysningerne.
Under visse omstændigheder kan du også anmode om, at Seberg Advokatfirma giver dig en kopi af dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format, og anmode om, at Seberg Advokatfirma transmitterer oplysningerne til en anden dataansvarlig (dataportabilitet).
Hvis Seberg Advokatfirma behandler dine personoplysninger på baggrund af dit samtykke, kan du til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Dette kan ske ved at kontakte Seberg Advokatfirma (se nedenfor). Hvis du trækker dit samtykke tilbage, vil Seberg Advokatfirma ophøre med at behandle dine personoplysninger, medmindre fortsat behandling kan berettiges eller Seberg Advokatfirma er forpligtet til at fortsætte behandlingen eller opbevaringen af dine personoplysninger på andet grundlag, herunder i henhold til lovgivningen. Tilbagekaldelse af dit samtykke berører ikke lovligheden af den behandling, som er sket før tilbagekaldelse af samtykket.
Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder som beskrevet ovenfor, er du til enhver tid velkommen til at tage kontakt til mig (se nedenfor).
Seberg Advokatfirma beder om, at du i forbindelse med henvendelser vedrørende dine rettigheder, giver tilstrækkelige oplysninger til, at Seberg Advokatfirma kan behandle din henvendelse, herunder dit fulde navn og din e-mailadresse, så du kan identificeres og Seberg Advokatfirma kan besvare din anmodning. Seberg Advokatfirma vil besvare din henvendelse hurtigst muligt.
Hvis du er uenig i den måde, som Seberg Advokatfirma behandler dine personoplysninger på, eller de formål, som Seberg Advokatfirma behandler oplysningerne til, er du velkommen til at rette henvendelse. Du kan også altid indgive en klage til:
Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Telefon: 33 19 32 00
E-mail: dt@datatilsynet.dk
9. Ændringer af privatlivspolitikken
Seberg Advokatfirma forbeholder sig retten til at ændre denne privatlivspolitik grundet væsentlige ændringer i lovgivningen, nye tekniske løsninger, nye eller forbedrede funktioner eller for at forbedre hjemmesiden.
10. Kontakt
Skriv til: kontakt@advokatseberg.dk med "Privatlivspolitik" i emnefeltet, hvis du ønsker, at Seberg Advokatfirma skal ændre eller slette personlige oplysninger, som er registreret om dig, hvis du ikke ønsker at modtage flere meddelelser fra os, eller hvis du i øvrigt har spørgsmål til retningslinjerne i denne privatlivspolitik.